Vilkår & betingelser

Leveringstid
Leveringstiden er 2-3 hverdage, langt de fleste varer forlader vores lager dagen efter bestillingen er afgivet.  Risikoen for varer købt på hypoallergenic.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. HYPOAllergenic.dk kan ikke holdes ansvarlige for fejl begået af Coolrunner og andre fragtfirmaer, der leverer vores varer til dig.
 
Vi anbefaler, at gemme din faktura eller ordrebekræftelse
Når du modtager din ordrebekræftelse, anbefaler vi, at du gennemgår den og straks kontakter os på info@hypoallergenic.dk , hvis du mener, der er fejl i ordrebekræftelsen. Det anførte i ordrebekræftelsen er gældende, medmindre du skriftligt fremsætter indsigelser straks efter modtagelsen af ordrebekræftelsen, da vi sender din ordre umiddelbart efter ordremodtagelsen. Du kan annullere en ordre, der ikke er afsendt fra vores lager. Dette kan gøres på info@hypoallergenic.dk. Bemærk, at annulleringen skal foretages inden 24 timer efter dit køb.
Vi anbefaler, at du gemmer din ordrebekræftelse, hvis du senere ønsker at returnere en vare pga. vores pengene-tilbage-garanti ved allergiske reaktioner, eller ønsker at gøre brug af din reklamationsret.
 
Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen – husk i den forbindelse at gemme din kvittering. Bemærk, at for HYPOAllergenic produkter med en begrænset levetid er reklamations-retten begrænset til produkternes udløbsdato. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra HYPOAllergenic.dk skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive, og på forlangende dokumentere, fejlen eller manglen. Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vores leverandør og forsinkelser vi ikke kan kontrollere.
 
 
Pengene-tilbage-garanti ved allergiske reaktioner
Vi er stolte af, at være det eneste makeupbrand I Danmark der tilbyder pengene-tilbage-garanti, hvis du efter brug af vore produkter oplever hudirritation og/eller en allergisk reaktion. Skulle du mod forventning opleve dette, bedes du kontakte os på info@hypoallergenic.dk og sende os fotos af din hud, dine øjne eller det område i ansigtet du har anvendt produktet. Vi skal også bede om dit ordrenummer fra den dag du har købt varen hos os. Vi sender dig et returlabel, så du kan returnere produktet til os, og ombytter eller krediterer varen så snart den er returneret til os. Pengene-tilbage-garantien gælder 1 måned efter du har købt produktet.
 

Fortrydelsesret
Varer kan returneres for ombytning eller pengene tilbage senest 14 dage efter modtagelsen af varerne. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Se herunder hvordan du returnerer en vare:

 
Sådan returneres varer

Ønsker du at returnere en vare, bedes du kontakte os på mail info@hypoallergenic.dk. Vi opretter et returfragtlabel til pakken, og sender dig en faktura på fragtgebyret, hvis pakken returneres for egen regning. Er der tale om en returpakke grundet fejl, mangler eller en allergisk reaktion betaler vi fragten. HYPOAllergenic.dk returnerer dit tilgodehavende eller ombytter varen, så snart vi har modtaget din vare og kontrolleret, at varen lever op til betingelserne for returretten.
Du kan ikke fortryde et varekøb på HYPOAllergenic.dk blot ved at nægte modtagelse af varen. Såfremt en vare returneres til os, fordi der er nægtet modtagelse, krediteres varen, og der modregnes et forsendelses- og håndteringsgebyr på kr. 150,00 kr til dækning af omkostninger forbundet med modtagelsen af forsendelsen.